På bussen hem..

Jag åkte ju som sagt hem tidigare idag.
Och nu sitter jag här hemma och ska snart gå ner till min syster.
Hon ska hjälpa mig med mina Engelsk uppsattser.
På vägen hem börja läsa om min favorit bok Anne Franks Dagbok för andra gången, ohh den är verkligen en riktigt bra bok en sån man kan njuta av när man sitter på bussen, tåget, sängen ja över allt. Man måste bara vara verkligen insatt i den för att man ska förstå henne och hennes räddsla.
När jag läste den första gången läste jag typ till halva boken bara för att jag skulle men sen kom jag på mig själv, var för sitter jag och läser en bok utan mening när den har en.
Så jag börja läsa den på riktigt om man säger så.
Det är en av andledningarna till att jag läser den igen för att jag inte levde mig in i den den gången.

När jag sedan kom till Markaryd där jag skulle byta buss gick jag in om och köpte en tidning.
Var tvungen att ha lite skvaller och annat smaskigt =p
Läste lite om bloggar och annat i den. Där stod att det är bra och blogga om man inte kan uttrycka sig i tal.
OCh så kan jag känna, jag skriver hellre och förmedlar en så bra känsla som möjligt än att sitta och stackar mig på ord och inte får ett sammanhang.
Min föredetta svensak lärare sa till mig att jag är duktig på att skriva uppsattser på grund av att jag har ett bra språk när jag skriver, hon säger även attt jag förmedlar en bra känsla. Vilket jag ibland inte kan hålla med om. Men det är ju inte bara hon som sagt det utan Zeljko har ju sagt till mig att jag skriver med känsla, när han sa det till mig skratta jag bara för jag tror ju inte på det.

Ajja nu måste jag dra..
Ha det NICE

Ps: har kommit på att jag börjat skriva väldigt lång och djupa inlägg hahah.



Min syster =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0